למענך - תכנון 2018

עדכוני למענך, כי מזמן לא היה ועכשיו יש כיוון:
אתמול נפגשנו במתנ״ס להתוות כיוון לשנה הקרובה ועכשיו אפשר להתחיל לעבוד. בא לכן לשמוע?

1. יש עכשיו במרחב 6 קבוצות פעילות בפורמטים שונים, חלקן מודרכות מקצועית ע״י מאמנת, חלקן קהילתיות ומתבססות על חוכמת המשתתפות. (אגב, אם אתן יודעות על עוד קבוצות במרחב שחמקו מהרדאר, אשמח להתחבר אליהן). המחשבה השנה היא שהתמיכה של למענך בקבוצות לא תהיה רק על הנייר, אלא תצא לשטח וגם נביא תוכן והדרכות, וגם ניתן אפשרות של היכרות ונטוורקינג על איזורי לקבוצות ולכל העסקיות בשטח.
מתוכננת פגישה של ראשי הקבוצות לתכנון של הדבר הזה ואז נצא לדרך.
2. קבוצת הפייסבוק עברה כמה שינויים לאורך הזמן שהיא פועלת, מניסיון לייצר פעילות בין נשים שלא מכירות אחת את השניה, דרך אפקט הלוח מודעות, ולבסוף מקום לעדכונים בעיקר ממני ומעט חיפושים והתייעצויות. עכשיו, אחרי שיש לנו כמה עוגנים בשטח וקצת מכירים, אני רוצה לחזור לפה ולבנות פעילות שתביא ערך רלוונטי בתחום הייחוד של הקבוצה: נשים. עצמאיות. בבנימין. יישובים. אתגרים. פוטנציאל שיתופי פעולה. מה מאתגר. מה חסר. מה אפשר. יוזמות וכו׳. עוד לא נכנסתי לזה, אבל זו מטרה. ובטח שכשהשיח הוירטואלי ייתמך גם במפגשים מידי פעם יהיה לזה ערך אמיתי, או בכל אופן לשם אני מכוונת.
3. הדף של למענך בפייסבוק פונה לכלל הנשים בבנימין. במקור תכננו שיהיו שם סיפורים אישיים, אירועים שקורים, השראה, תכנים נשיים כלליים - הורות, בריאות האישה ועוד ועוד. בתכל׳ס יש שם מה שאני מוצאת ונראה לי שייך, אבל אין מנגנון שמייצר תוכן.
השנה נחבור לפרויקט אם לאם ומועדוני היולדות, ונכניס תכנים שקשורים לשם. יש בבנימין 20 (!!) מועדוני יולדות שנפגשות על בסיס קבוע, יש את פרויקט אם לאם שמארגן מערך מתנדבות ליולדות שנמצאות בסוג של מצוקה, יש גם חיבור לעסקים מהבחינה של להציג לנשים את העסקים הרלוונטים לתקופה זו בחייהן וכו׳ וכו׳. 
4. אמשיך לקיים מפגשים עם בעלי תפקידים (למי שלא ראתה את הסיכומים הקודמים - הציצו בבלוג תחת בעלי תפקידים). המטרה של זה היא לשני הכיוונים: להאיר את בעלי התפקידים להעדפת עסקים מקומיים, ומצד שני להסביר לעסקים על כל תפקיד, מה הצרכים שלו, מה דרכי הקשר איתו וכו׳. 
5. ביקורים בקבוצות הקיימות - אדלג לי בין הקבוצות, כל חודש אצל מישהו אחר. לחזק את הקשר, לשמוע דברים מהשטח.
6. רכזים ממליצים. בעקבות יום החשיפה מחלקת תרבות מוציאה קובץ אחת לתקופה, בו מרוכזות ההמלצות של הרכזות בינן לבין עצמן, וניתן להכניס בו פרסומים שלכן (שרלוונטים לרכזות הקהילה). מספק לראות איך לאט לאט מתחילים להיכנס להמלצות שמות מבנימין, או לראות המלצה מרכזת שאומרת על ספק ״זה שהיה ביום החשיפה״. השינוי לא קורה ביום אחד, אבל דברים מחלחלים לאט לאט.
אז זה בגדול, ונראה מה יוולד לנו תוך כדי. תראו, התפקיד הזה הוא מיוחד יחסית בתוך המערכת שרגילה לדבר לא ישירות עם השטח אלא עם בעלי תפקידים ביישובים. ומערכת גדולה היא מסורבלת ואיטית פי מיליון ממגזר פרטי. אבל כן יש רצון לעשות, ובתוך המגבלות של ה25 שעות החודשיות יש גם התקדמות.
מה שכן, ואז אני קצת חוזרת לסעיף 2, כדי לעשות מה שבאמת עוזר ומקדם, אני צריכה לשמוע אתכן. כי יש לי את ההיכרות שלי עם הסביבה שלי, ואני בעצמי עצמאית, אבל אני ממש לא יודעת הכל, ואם תחלקו מה קשה, מה מפריע, מה היה רצוי, וגם מה מעולה, מה מצליח פה ואולי יצליח גם שם, אולי נוכל להתקדם למקומות מדויקים יותר. אם באמת ע״י המערכת, או ע״י תנועה שנובעת מכך שלא כל אחת נלחמת בטחנות רוח לבד, אלא מתארגנות ביחד.


בעקבות הפרסום הזה, שלחו אלי שאלה בפרטי, וכתשובה העליתי את הוידאו הבא. אם עדיין לא פסתן מה העניין עם הלמענך הזה, אולי זה יכול לתת כיוון:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה